Länkar, användbar information Foglossning, bäckensmärta, symfyseolys

Akupunktur

Jag har ju läst en del studier om akupunktur och foglossning nu. Och jag skulle nog rekommendera det. Rent studiemässigt. Och rent privat.

Jag gick på traditionell kinesisk akupunktur under graviditeten och det tar bort spänningar och släpper lite på smärtan. Så om du frågar mig så är mitt råd TESTA!

Det värsta som kan hända är att du blir lite fattigare men åtminstone har försökt göra något åt din situation.

Det bästa som kan hända är att du får mindre smärta och hjälper kroppen att återhämta sig. Om du får mindre spänningar och smärta i kroppen, har den mer ork att lägga på att rehabilitera det verkliga problemet. Och om man tänker efter, visst var det skönt att inte ha ont, då för länge sen innan graviditeten? Jag ska dit igen!

Här är en studie till från 2005.

http://webnews.textalk.com/dagens-halsa/alternativmedicin/akupunktur-lindrar-smartorna-vid-foglossning

Och om du bor i Uppsala så lutar sig Alternativ Akademin till samma studie och skriver att det är effektivt. Dom verkar dessutom ha en hel massa olika behandlingar, så man kan alltid ringa och höra hur dom ställer sig till behandling.

http://www.alternativakademin.com/akupunktur/