Privat Foglossning, bäckensmärta, symfyseolys

Läkarbesök

Idag har jag fortsatt min mission på foglossningens väg.

Jag hade tid hos läkaren för att förlänga sjukskrivningen.

Jag hade skrivit ut samma papper som när jag var hos sjukgymnasten och bad honom snällt att nästa gång det kommer någon som jag, som inte vill vara sjukskriven (Jag förhandlade fram en halvtidssjukskrivning när han ville sjukskriva mig helt första gången jag var där) och särskilt om dom som jag, har tunga jobb, att sjukskriva dom ändå. Och jag bad honom att förklara att man faktiskt förstör för sig själv och att ledbanden faktiskt kan ta skada och bli extra uttänjda. Och så bad jag honom vara så snäll och boka in dom till sjukgymnast vare sig dom vill eller inte ;)

Då har man alla fall en större chans att klara sig bättre.

För det är verkligen inte roligt att inte kunna leka med sitt barn efter 11 månader.

Jag tycker jag blev bra bemött även idag. Han sa att han förstod vad jag menade och han höll med om att det faktiskt vore bra att fånga in oss i tid, men problemet är att veta vilka av oss som blir dåliga efteråt.

Men när jag sa att de flesta studier visar på minskad sjukskrivning både under graviditeten och efteråt när man blir infångad och får rätt anpassad träning till det man klarar av så tyckte han att det var någonting att tänka på.

Jag hoppas att han tänker på det och att det kan hjälpa någon annan att få det bättre än jag har haft och har det.

I övrigt vill jag verkligen rekommendera boken Bekkenlösning även om den är på norska. Författarna har verkligen läst på både om foglossning i andra länder och forskning från .. Överallt typ. Den är väldigt bra skriven och förklarar allt så det blir lätt att förstå.

Jag har inte läst klart den än så jag vet inte om dom rekommenderar något som inte rekommenderas idag längre fram. Men det är ju inte så att forskningen har ägnat sig uteslutande åt foglossning de senaste 13 åren så jag har svårt att tro att det är så.

Men oavsett.. Läs den!