Privat Foglossning, bäckensmärta, symfyseolys

Vårdcentralen

Härom veckan var jag på vårdcentralen (var annans?  Jag är antingen där eller hemma, mest hemma tack och lov J )

I väntrummet träffade jag min barnmorska från graviditeten. Hon hade lite tid över och vi fick en liten pratstund om foglossning. Jag berättade om min upplevelse av graviditeten och efteråt och hur jag önskade att jag blivit bemött istället.

Hon sa något som gjorde mig väldigt glad. Dom har tänkt börja bjuda in gravida tidigt i graviditeten och informera om foglossning och andra saker som händer i kroppen. Vad man bör tänka på och sånna saker. Och att det är tänkt att det ska vara en sjukgymnast med som kan erbjuda hjälp med övningar och kroppshållning.

Jag tycker det är så fantastiskt bra och jag hoppas verkligen dom gör det. Det tycker jag är hur bra som helst. Som gravid behöver man ju inte lyssna eller komma, men har man chansen är det ju mycket större chans att fler kommer och fler blir hjälpta.

Ååå vad jag hoppas dom gör det!

Hon sa även att hon har börjat informera mer om foglossning och sånt nu och att hon sett att det låg papper kopierat om foglossning inne på personalsidan.

Jag blev jätteglad måste jag säga! Jag hoppas min vårdcentral blir bäst i Sverige på foglossning J