Länkar, Privat Foglossning, bäckensmärta, symfyseolys

Andra behandlingen med Kraniosakral terapi avklarad

Jag måste erkänna att jag bävade lite. Det är ju inte så kul att veta att man ska få så in i bängen ont dagen efter.
Och helt ärligt vet jag inte hur bra det är. Ett ständigt återkommande råd är ju att inte göra sånt man får ont av och den här gången ska det tydligen göra ont mycket längre tid. Fast en annan sorts smärta, mera levande liksom. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Men om jag har lite mindre ont och gör nånting, tex lagar mat, eller sitter och äter eller så, får jag igen det med besked efteråt. Behandlingen ägde rum i torsdags kväll och idag är det måndag.

Antingen är det bra eller så är det dåligt. Antingen har det släppt på spänningar så jag för ont för att kroppen kan börja röra sig mer normalt igen, isåfallär är det väl bra. Men om det är så att det är dåligt och jag har fått fler nya inflammationer i bindväv och ledband... då tänker jag bli knäckt, med besked.
Jag har ny tid preliminärt bokad till på torsdag, vi får väl se, det är ju några dagar kvar än :)

Jag har även hittat en ny undersökning om kraniosakral terapi, åtminstonde tror jag det är en annan. Har inte hunnit läsa den än. men här är länken:

http://gup.ub.gu.se/publication/173436-effects-of-craniosacral-therapy-as-adjunct-to-standard-treatment-for-pelvic-girdle-pain-in-pregnant


Häromdagen när jag var ute och surfade runt  hamnade jag på en sida där det stod om en "diet" som heter IFD. InflamationFreeDiet tror jag det stod för. Där var det olika livsmedel som var olika inflammationshämmande/främjande. Den påminde tydligen lite om LCHF. Jag funderade lite på om det kunde vara nånting att testa. När jag snabbsvishade runt på lite sidor verkade det vara bra för folk med kroniska ledsmärtor. Men jag har inte fördjupat mig i det än och jag har änsålänge ingen riktig koll på vad det eg är, Men här är länken till första sidan jag hamnade på.

http://www.ehdin.com/?navid=176&sub=10


Vaddå gripa efter halmstrån? Desperat? Jag? You bet.... Sonen har redan fyllt 11 månader och jag kan fortfarande inte gå mer än korta sträckor, alltså korta.... typ 20 meter kanske utan kryckor utan att få väldigt ont. och visst är det ett framsteg från 0 meter... men mina två, tre timmars promenader känns inte särskilt nära.

Det är ett skämt att tänka på att jag tyckte två km promenaden var för kort för att det skulle vara värt att gå ut och gå bara den. Undrar vad jag skulle ge för att kunna gå ut och gå den nu.........