Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

BIG Breakthru!

Eller vad man säger J I går satte jag mig på huk!!!!!!!!!!

Det händer lite då och då att jag glömmer bort att jag inte kan det och gör det av ren reflex. Det har hittills alltid slutat med att jag ramlar omkull och får jätteont. Men igår när jag ville ta lite kort på världens finaste katter (som såklart bor här ;) ) satte jag mig på huk av bara farten. Och jag ramlade inte, det gjorde lite ont, men jag kunde tom resa mig upp från hukställningen utan att ramla. Det berodde väl i och för sig mest på att jag satte mig ner och kröp bort till bordet. Men oavsett så var jag såklart tvungen att testa igen ;)

Då gjorde det ondare men jag reste mig genom att falla fram på knä och ta mig upp utan bord. Ganska nöjd med mig själv ;)

Så nu är frågan, är det bra eller dåligt? Jag vet inte. Funderar på att sätta mig på huk en gång om dagen i träningssyfte, det kändes att knäna inte är vana vid belastade böjningar längre. Måste ta upp det med min sjukgymnast på måndag.

Vi får ju finfrämmande i form av min bror med dotter under helgen så det kan vara dumt att krascha sig just då.

Idag ska jag dessutom hämta sonen från dagis. SJÄLV!!! Haha! Det är lycka det!