Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, symfyseolys

Nytränad :)

 Inte direkt så att svetten lackar, men ändå så att vi ska lägga på en till träningsgrej nästa gång. Nästa gång är om en vecka, jag har fortfarande lite svårt att fatta att jag faktiskt kan ta bilen, köra till vårdcentralen, träna där och sen köra hem igen. Det känns som en seger!

Nu har jag dessutom tränat på morgonen, så idag har jag både gjort mina övningar hemma, tagit min lilla promenad och sen tränat hos sjukgymnasten. Känner mig lite oövervinnerlig måste jag säga. Det känns som att jag äntligen besegrat foglossningen!

Att jag drar lite stora slutsatser såhär nyss hemkommen och sprudlande glad? Tja, det må väl vara hänt. Antagligen kommer jag vara rätt död om ett tag. Och jo det är klart att det gör lite ont, men just det att det gör LITE ont inte ”jag tror jag dör” ont känns liksom bra bara det. Sen att det nu medans jag ligger här och skriver, molar och skaver och börjar stråla ner i högerbenet, det tycker jag vi just nu skiter i. För jag tänker fortsätta vara glad hela dagen! Så det så!