Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, symfyseolys

Konsten att hantera sina hormoner

Om någon besitter den konsten, var vänlig lär mig.

Då skulle jag genast kunna mota bort ägglossningsvärk, mensvärk och allmän PMS. Det skulle jag verkligen tycka om! Jag menar som om det inte vore nog att ha ont av foglossning, om det funnits någon som helst rättvisa i världen (vilket det såklart inte gör, jag är medveten om det..) skulle man inte behöva ha både värk och värk så att säga.

Jag har alla fall varit på styrelsemöte, check.

Ont som…. attan…. Check.

Jag har en säng i vardagsrummet så det kunde varit värre. Jag har dessutom tre katter som ligger och myser med mig och en hund som snarkar lite hemtrevligt från sin dyna. Dessutom har jag ett uppdrag.

Läsa på om element. Element är …. Inte så himla kul faktiskt. Men som jag brukar hävda när livet leker och jag med, att jag har ju lärt mig massor med nya saker sedan jag blev med bäckensmärta. Just nu lär jag mig virka och sticka och så lär jag mig massor om element just idag. Det är såklart bra. Det är det ju faktiskt. Det är bra att lära sig om element och kanske tom minska på elförbrukningen.

Fast jag skulle hellre ta en långpromenad med hunden.

 

Jag har tränat med sjukgymnast check

Två övningar, ont check…

 

Jag har inte kört barnet till förskolan.

Det enda som är bra med det är att han fick massa nässelutslag i förrgår och har varit jättetrött, så han var hemma igår, alltså var sambon hemma och vabbade. 

Det känns verkligen fel och sjukt irriterande att vara hemma men inte klara av att ta hand om sitt barn själv. Jag hatar det helt enkelt.

Men eftersom jag faktiskt har det väldigt bra så har sonen världens bästa farmor och farfar, alltså har jag världens bästa ”samboföräldrar”. Så idag när utslagen är så gott som helt borta, sonen nöjd men lite trött får han vara hos farmor och farfar hela dagen så han får ta livet i sin egen takt.

Jag önskar att alla med foglossning/bäckensmärta hade lika bra människor runt sig som jag har.

Ibland undrar jag verkligen varför jag klagar…..