Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, symfyseolys

tidigare i veckan kändes det såhär...

Får man svära när man bloggar?

För i så fall vill jag göra det nu. Jättemycket, jättehögt och jättelänge.

Jag HAR läst min personliga reminder, men den var tydligen inte bra nog. Jag har känt mig så bra sista dagarna, som om allt helt plötsligt bara börjat gå åt rätt håll. Ökat lite mer träning, gjort lite mer på dagarna och verkligen känt att jag är på g.

Visserligen har det gjort lite extra ont på kvällarna och så, men jag tycker ändå det varit rätt bra på dagarna.

Och så…… bara för att jag var så himla glad igår för att jag kunde borsta båda hästarna på morgonen och sitta och rensa lingon några timmar fördelat på dagen ska jag väl inte behöva vara sängliggande idag. Jag borstade ju bara kroppen på hästarna inga ben eller under magen eller andra böjmoment, och jag satt ju i rullstolen på den tryckavlastande dynan vid ett bord i perfekt arbetshöjd. Jag gick visserligen en gång extra i trappen också. Men va ……. Jag borde väl klara att gå i en trapp nu när jag varit så bra så länge? Jag ska ju börja träna ”på riktigt” med sjukgymnasten snart. Det kan ju inte bli såhär hela tiden.

Framåt uppåt, inte platt fall, varför kan jag inte bara få träna igång? Börja göra saker, slippa få fler bakslag. Jag hatar bakslag. Sambon hatar bakslag och jag hatar sambon när han varje gång säger - ”Jag säger ju åt dig att lugna ner dig, varför kan du inte lyssna på det. Du vet ju att det blir såhär. Om du inte kan skärpa dig kommer vi ju att få ha det såhär jämt. ”

Jag blir arg på honom bara jag tänker på det. Och det är inte ens hans fel, så jag har inte ens rätt att bli arg på honom.

Men det blir jag alla fall. För att jag vet att han har rätt. Men jag vet också att det är helt omöjligt att ta det lugnt när man helt plötsligt kan röra sig och sitta och stå lite längre. Inte vill väl jag gå och lägga mig och vila då heller. Det är ju tusentals saker jag ligger efter med och minst lika mycket saker jag bara vill göra för att jag kan, och ännu mer saker jag bara helt enkelt vill göra för att jag alltid har gjort dom.

Men jag ska ta det lugnt nu, japp absolut. Ligga här och hata mitt liv och hata min kropp och hata den ….. Foglossningen.

För jag har bestämt att jag ska köra sonen till dagis på tisdag. Jag vill också köra mitt barn till dagis, vakna, klä på, äta frukost stoppa in oss i bilen och åka iväg. Så jag får väl helt enkelt vila mig i form. Jag har hört att det ska vara bra  ;)