Länkar, användbar information Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Basal kroppskännedom

Verkar vara smart att träna både innan under och efter en graviditet.

Själv har jag just börjat och mitt fysiska skick lämnar ju lite att önska så jag måste gå långsamt fram. Även här. Men jag kan säga som så, att det lilla jag gör i form av att lyssna på min andning, balansera in kroppen och tänka igenom hur jag står och ställa mig bättre har gjort att jag har mycket mindre kramp i rumpmusklerna, ländryggen får slappna av mer och belönar mig med mindre svid och kramp även den.

Att rekommendera med andra ord.

Lite om basal kroppskännedom och graviditet finns att läsa här.

http://4health.se/basal-kroppskannedom-gastinlagg-av-sjukgymnast-anna-heiman