Länkar, användbar information Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

peventivmedel

Är ju ändå något vi använder rätt ofta vi kvinnor. Jag har förut skrivit om hormonspiral och att de kan ge foglossning.
Och nu har jag läst på en blogg om att det är ganska vanligt att bli kopparförgiftad av kopparspiraler.
 
http://kopparspiral.blogspot.se/
 
Tack och lov har jag  såpass med foglossning att jag inte satt in någon spiral efter graviditeten. Eftersom den förra spiralen var så jädra besvärlig att få in och gjorde så ont så länge innan det blev "normalt", och eftersom ryggläge i gynstol med särade ben och nån som slåss med min livmodertapp inte kännts varken lockande eller särskilt smart i fogläkningsväg så är jag spirallös. Det känns just precis nu rätt bra. För även om det gick bra förra gången vet man aldrig vad som hänt nu när kroppen är så i obalans och immunförsvaret så nedbrutet att det inte ens klarar av en helt vanlig förkylning.
 
Men om du har en kopparspiral och känner dig konstig och eller mår dåligt. Läs bloggen.
 
Själv kommer sambon med största sannolikhet få en förfrågan om inte han borde sterilisera sig när han kommer hem. Sjukvården vill inte sterilisera mig, men han är ju man och män är ju tydligen viktigare här i världen, så det kanske inte är så svårt. 
Om han överlever chocken när han får frågan vill säga ;) ;)