Länkar, användbar information Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, symfyseolys

Barn och rullstol

Inte alltid den enklaste kombinationen:)
Av någon anledning är vi inte alltid påväg åt samma håll :) Men värst är det om det lutar nedåt eftersom det är fysiskt omöjligt att hålla händerna både på hjulen och på barnet. så jag började söka efter nån slags sele att fästa fast barnet i mig med. På den danska bäckensmärta-gruppen på fb fick jag tips om den här sidan! Snacka om bra hjälpmedel!! genast tillagd på önskelisktan ;) Antar dock att den är lite för dyr för att bara köpa och använda kort tid.
Men kolla in den och känner du kanske nån som sitter i rullstol permanent och som vill komma ut mer och få lite mer frihet kan du ju tipsa!
 
http://wayup.dk/
 
 
Fick även tips om en norsk sida med barnsäte direkt på rullstolen
 
http://hml.no/barnesete-p%C3%A5-rullestol_193.html
 
Däremot har jag svårt att hitta tips på selar så vet du nåntipsa mig gärna:)