Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, symfyseolys

Dagislämning check!

Äntligen har jag gjort det! Varit ensam med sonen hela morgonen och lämnat på dagis. Ok, jag har inte gått in med honom på förskolan och lämnat, utan det kom ut en fröken och hämtade sonen i bilen.

Man kan säga att det är ju otur att få foglossning som hänger i så länge men det är otroligt vilken tur vi har som fått plats på en förskola där alla är så snälla och omtänksamma.

Men alla fall! Det var så otroligt tillfredsställande att kunna göra det! Även om jag fick så ont att det troligtvis blir sängläge hela resten av dagen, så har jag nu äntligen genomfört en vanlig vardagsmorgon själv J inklusive mina övningar, mata hund, katter och hästar. Nu kan det ju tyckas lite fånigt att räkna in hund och kattmatning, men det är ändå en vardagsdetalj som faktiskt kräver att man böjer sig lite, även om det absolut inte är tungt på något vis. Hästmatning däremot kräver sin 30 m långa kryckpromenad ut till stallet. Och även om hästmatningen enbart består i att sätta in två skålar med lite äpplen och lite pellets så är även det några böjmoment.

Det som är är att jag har genomfört en morgon-vardags-rutin som jag inte klarat av förut. Själv! Det är jag så jädra nöjd med! Så jag tar gärna att det molar, pulserar och sprängvärker ett tag. Och jag kan överleva att inte kunna göra något mer idag, och att det gör jätteont att resa mig/sätta mig och gå. För det är det banne mig värt!