Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, symfyseolys

Kampen om min kropp

 

Vi har ett problem min kropp och jag.

Från att ha varit väldigt nöjd med min kropp innan foglossningen har jag nu gått till att mer och mer föra en kamp mot den. Och nu snackar vi inte vikt. För vikten bryr jag mig just nu inte om, den borde såklart minska, men just nu skiter jag faktiskt i det. Just nu är kampen mot min kropp rent funktionsmässig. Just nu står det väl en sådär 200-0 till kroppen.

För jag tränade ju, en väldig träning… typ som extrahoppstuds aerobic eller elit-kampidrott eller nått sånt.

Det är åtminstone vad min kropp påstår. Själv hävdar jag motsatsen. Oavsett vilket så har jag ont.

Och det ska jag inte ha den här veckan, egentligen aldrig, men jag försöker ju få tillbaka lite liv. Jag ska träna igen på tisdag, dvs imorgon. Så i morgon har jag inte ont. På onsdag ska jag på styrelsemöte på förskolan och på torsdag tänkte jag lämna sonen på förskolan igen.

För jag vill det.

Det är i och för sig mycket jag vill som inte går. Jag får helt enkelt fortsätta att planera och bryta ihop när planerna inte går att förverkliga.

Dessutom har vi hamnat i en konstig konflikt här hemma, jag kommer bara ihåg när jag är bättre och sambon kommer bara ihåg när jag är sämre… det leder till en del onödiga dispyter när jag tycker att jag är bättre och sambon tycker jag är sämre.

Hur löser man det kan jag undra.