Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, symfyseolys

Privat reminder :)

Om det finns fler som jag, så tänkte passa på att påminna om att förkylningar och annat ofog i kroppen som hormonsvängningar och ledsenhet kan påverka graden av smärta.

Jag behöver påminna mig själv om det här varje ägglossning, varje mens, varje gång det kommer en liten virus farande och sätter ner allmäntillståndet och varje gång jag brakar ihop och hatar mitt liv och sen kämpar mot den för dagen allmänna vinterångesten.

Så, jag skulle vilja säga till mig själv att alltid vara pigg, glad och frisk. Det är väl svårare att rå på hormonerna antar jag.

Sen är det faktiskt inte så himla enkelt att alltid vara pigg, glad och frisk. Faktiskt.

Men istället för att bryta ihop nästa gång jag får oförklarligt ökad smärta ska jag läsa det här och vänta några dagar innan jag bryter ihop (verkligen enkelt….) För kanske är det precis som den här gången bara ett litet virus som bestämde sig för att komma på besök.

Och om man ska se positivt på virusbesök, så är det enda jag just nu kan komma på att dom ger mig legal rätt till obegränsade ingefärslattar med honung och lika obegränsad rätt till varm äppeldryck med kanel och ingefära.

Och det är ju inte så dumt faktiskt.

Även om jag hellre hade varit pigg, glad och frisk.