Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Andas

Nu jädrar ska här andas!

Träffade sjukgymnast nr 2 idag och hon gick igenom ännu flera andningsövningar och ställde upp mig och hjälpte mig hitta balansen och rätt ståställning. Det kändes konstigt, när hon tyckte jag stod bra tyckte jag att jag hade väldigt böjda knän och lutade lite framåt. Men efter en stund kände jag att vissa svidande muskler tog en liten andningspaus!

Så nu har jag 7 hemövningar vanlig sjukgymnastik att göra varje dag

1 andningsövning som tar ca 1 timme samt stå upp och slappna av i muskler i rumpa och ländrygg från akupunktören.

Och till sist 3 st andningsövningar samt hitta balansen övningar 2 st tror jag det blir.

Och så den vanliga sjukgymnastiken 2 ggr i veckan också 7 övningar.

Nu känns det som att jag har fullt upp med träning på dagarna, måste ju hinna vila också J

Tyvärr så ryker nog mitt fina städschema här hemma en period eftersom jag aldrig kommer hinna genom hela huset på en vecka, det är ju trots allt 4 små rum och kök och toa och hall, även om det inte är så stort.

Det får bli ny planering på den fronten och så får vi kanske ramla tillbaka på mat som knappt behöver lagas dom två dagar jag är på träning, och så den dagen jag är på akupunktur såklart.

Japp så får det bli, nu är det planeringsdags!