Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Mars

Börjar inte särskilt bra om nån frågar mig. Det gör ont, internet krånglar och sonen fick feber på dagis idag. Joråsåatte…..

Men jag har genomfört hemträningsprogramet fullt ut både igår och idag. Och idag har jag även varit på sjukgymnastiken. Eftersom planen var att sonen skulle sova hos farmor och farfar inatt genomförde jag sjukgymnastiken fast jag kände mig rätt risig redan innan. Tyckte liksom det var en bra dag att ligga hemma och må dåligt och ha lite extra ont.

Feberbarn är inte riktigt kompatibelt med extra ont, illamående, yrsel, frossa och influensakänning. Jag kände mig tom lite febrig själv när sambon och sonen kom hem, men det är alla fall bättre nu.

Jag ringde pappa och fick hjälp med internet, nu skulle jag bara behöva att nån tog bort värken.

Jag har börjat fundera på vad jag skulle kunna jobba med om  jag inte kan gå tillbaka till djursjukhuset.  Just nu vågar jag inte ens hoppas att jag nånsin kommer jobba som hovslagare igen. Och det känns så oändligt tungt och sorgligt. Jag älskar båda mina jobb, men hovslageriet är lite av ett hjärtebarn, då jag verkligen tycker om hästar, jag tycker om att göra saker som är bra för dom, jag tycker om att åka runt och träffa folk och jag trivs i stall. Jag tycker om att planera mina egna dagar och att inte åka till samma ställe dag efter dag.

Om man jämför hovslageriet med att ligga hemma ensam i samma vardagsrum i två år blir det nästan outhärdligt. Så det låter vi bli. Liksom vi låter bli att tänka på att alla underbara arbetskamrater på jobbet och att jag änsålänge har jobb på världens bästa arbetsplats.

Det kommer ju verkligen bli enkelt att ersätta båda mina drömjobb. Verkligen enkelt.