Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Välkommen sol!

Solen skiner och våren är här! Åtminstone temporärt J

Det är så skönt. Ingen risk för halka ute, så lätt att gå utan snö och is. Fortfarande inte så långt, men ändå.

Jag håller fortfarande på att återhämta mig från sista bakslaget. Musklerna har återgått till sitt vanliga arbete åtminstone nästan helt. Jag håller på att återgå till normal träningsdos. Hemmaträningen är det check på, nu är det bara en övning kvar på sjukgymnastiken innan jag är tillbaka på alla ”säkra” övningar där. Sen ska vi ta en diskussion om bollövningen, var det den som utlöste bakslaget? Ska vi försöka igen? Ska vi testa nån liknande övning istället?

Och den stora frågan nästa vecka är, vad säger Torstensson? Jag ska ha en telefontid och hoppas på lite tips och råd om hur jag ska gå vidare.

Sen är det snart slut på mars och då ska jag boka telefontid med min läkare för att berätta vad Torstensson sagt och förhoppningsvis bli remitterad nånstans för lite mer utredning.

Å så vips.. Är jag bra J eller så kanske nån säger att ridning är den bästa medicinen. Ridning och promenering och simning. Det är nog det som jag saknar mest i rörelseväg.

Menmen, den som lever får se J För dagen njuter jag lite av mindre smärta och bättre rörlighet, inte fy skam när solen lyser J