Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Ny Reumatologtid

Konstigt hur det är, det händer inget och det händer inget och sen allt på en gång.

Visserligen var planen att jag ska tillbaka till reumatologen efter datortomografin, och visserligen sa hon att man brukar ha svaret från datortomografin ca en vecka efter den är gjord.

Så fick jag tid för datortomografi den 30 oktober, sen ringde dom från sjukgymnastiken på sjukhuset och undrade vad jag ville göra där. Nu tyckte ju den sjukgymnasten att vi lika gärna kunde höras om en månad om jag ändå gick på sjukgymnastik på vårdcentralen och inte hade lagt upp nån plan med min reumatolog.... hmmm just det... Varmvattenbassängträning sa jag, vi hörs om en månad sa hon... Ja, ja..

Och nu fick jag tid till reumatologen den 6 november, exakt en vecka efter datortomografin.