Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, steloperation av bäcken, symfyseolys

Operation nr två!

Är gjord.

Och hur gick då det? Jo det ska jag berätta :) Det gick så himla bra att jag inte tror det är sant!

 Jag har lika ont nu två dagar efter op som jag hade ungefär 4 veckor efter den förra op. Snacka om skillnad!

Jag bedövar mig såklart med alvedon, så smärtan kanske inte är helt jämförbar. Men alvedon är ju inte nån direkt stark smärtstillare och jag brukar bara tycka att den tar udden av spetsen så att säga. Det slutar sticka och skära så mycket å så molar det på i en mer jämn ström. Och jag tycker personligen bättre om molvärk än skärade bultande värk.

 Oavsett så är jag med andra ord rätt rörlig. En fantastisk känsla! Jag har eg inte mer ont än en vanligt dålig dag. Jag är såklart noga med att gå med kryckorna och att bara belasta med hälften av min vikt. Och det gör ju fortfarande lite ont på den andra sidan om jag belastar för mycket så jag tänker ta det lugnt.

 Men jag skulle vilja säga att den här smärtan är inte ens svår att stå ut med.

Fast det kommer jag såklart snart tycka när värsta euforin över att jag inte har lika ont som efter förra operationen har lagt sig.

 Anledningen? Troligen lite av varje, det är insatt ett mindre stift längst ner på den här sidan och jag har inte fått någon blödning efter operationen den här gången. Jag är faktiskt knappt svullen på den här sidan medan jag fortfarande har en liten svullnad kvar på andra sidan.

Sedan påverkar det såklart även att den först opererade sidan redan är stabil nu när den andra opererats. Så troligen tre saker som påverkat resultatet i positiv bemärkelse :)

 

Nu tänker jag passa på att njuta av min glädje ett tag så återkommer jag när jag sansat mig lite :)