Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, steloperation av bäcken

Livet e gött!

Jag känner nu att jag måste skriva ett positivt inlägg efter all min jämran.

Jag jämrar visserligen fortfarande och har fortfarande ont MEN.

Det är faktiskt så här att ja nu tänker skriva en positiv lista på vad som faktiskt är bättre :)

 

1. Jag kan gå

2. Jag kan stå

3. Jag kan sitta

4. Jag kan böja mig

Eftersom Jag kan alla dessa ovanstående saker kan jag

1. Promenera ca 2,5 km i rätt normal promenadtakt

2. Jobba 3 timmar 4 dagar i veckan

3. Ha en soffa i vardagsrummet i stället för säng

4. Umgås med min familj på ett helt annat sätt än förut

5. Umgås med mina hästar flera gånger i veckan

6. Vara ensam med mitt barn en hel dag (ok, det gör ont, men det går!)

7. Ta hand om mina odlingar lite bättre (Man kan dock tro att det är ogräsodling iofs)

8. Köra bil i drygt 2 timmar utan att ens svimma!

9. Dammsuga hela nedervåningen före lunch på en dag! Gör visserligen ont men det går.

10. Gå upp och ner för trappen i stort sett obegränsat antal gånger under dagen, eller typ… åtminstone är det få dagar som trappgåendet tar slut fram mot kvällen.

11. Ha sex, kan tyckas att det inte borde ingå i en sån här lista, men sexet mister verkligen sin glans om man måste vila 4 timmar för att ha en så orörlig sexakt som möjligt för att sedan ha ont och inte kunna sova på hela natten. Det är liksom trevligare att inte behöva vila och kunna röra sig och sen tom kunna sova på natten :)

12. Bära saker! Det är rätt häftigt, typ matkassar av lättare slag. Djur på jobbet. Fikabricka. Det finns massor av saker man kan bära :)

13. Lyfta saker/djur från golvet, lättare saker snackar vi nu, jag lyfter inga sankt bernhards nu för tiden..

14. Jag kan baka och laga mat, även sånt som tar lite längre tid utan att det måste vara dagens enda projekt och utesluta bra umgänge med tex sonen.

15. Jag börjar få slut på superbra saker :) Men det här är väl inte illa??

 

Verkligen nöjd borde jag vara och sluta gnälla på att jag inte är smärtfri för jag är så himla mycket bättre.

#1 - - Anonym:

Jag blir så glad och till och med rörd (har pms) när jag läser detta. Förstår att det är tungt att fortfarande vara så pass begränsad som du är. Men! Precis som du skriver, tänk vad mkt bättre du blivit. /Linda, har läst din blogg några år

Svar: Tack för dina vänliga ord! Dom värmer djupt in i själen :)
Maria