Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, Ulcerös Kolit, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, steloperation av bäcken, symfyseolys

Intressant utveckling, eller nått..

Det har ju varit en hård sommar eftersom jag haft så ont trots att det varit så varmt. Och med en kraschad mage på det så har det ju varit lite deppigt till och från. Men eftersom min mage inte rättade till sig ens när jag skärpte till mig utan jag fortsatte springa på toa som en tätting och bajsa blod och slem tog jag tillslut mod till mig och ringde vårdcentralen. Fick tid direkt till en ny läkare (min lycka!) Denna läkare tog min mage på största allvar till skillnad från min gamla som alltid bara ryckt på axlarna och sagt att man bajsar blod när man tar värktabletter. Punkt. Nu fick jag lämna massor av blodprover och avföringsprover och dagen efter jag lämnat prover ringde min läkare upp och var mycket orolig och skickade mig direkt till sjukhuset för koloskopi. Koloskopi är mycket mycket otrevligt och gör ont. Jag åkte därifrån med Ulcerös Kolit och massor av tabletter. Prednisolon och Asacol. Jag var där i måndags och nu är det söndag och jag har redan sluppit springa på toa tre nätter! Fantastiskt att bara vakna av smärta, ändra ställning och få somna om! Tänk att det kan vara så skönt :) Och helt plötsligt kan jag äta utan att akutspringa på toa. Nåja, en krasch på en vecka räknas som inget efter den här sommaren. Så vad är det som är så himla kul med att få en kronisk tarmsjukdom också tänker du kanske nu. Ingenting faktiskt. Särskilt inte eftersom jag nu har två diagnoser som ingen vet varför man får och ingen vet hur man botar. Och behandlingen (förutom mediciner som ju faktiskt finns till UC) går ut på att själv klura ut vad man kan äta och inte för att slippa få skov = blod och slem och diarre och magont osv. Men, jag har läst på lite nu och det visar sig att UC även kan sätta sig på lederna. Vilket tänker jag då kan förklara varför jag haft så ont i sommar. Vilket i sin tur gör att jag nu när jag kommer bli bra på alla miljarder tabletter (i allafall 10 om dagen) så kommer en viss del av smärtan i mitt bäcken, ländrygg, ja ni vet. Det kommer försvinna och jag kommer ha mindre ont! YEY! Jag har hela sommaren trott att det är foglossningen som fått spunk och att jag nu kommer ha mer ont resten av livet. Trots att jag verkligen försöker träna och sköta mig med vila och planering osv. Så nu är det bara att hålla tummar och kryssa fingrar och hoppas hoppas hoppas.
#1 - - Hemlig :

kanske detta kan hjälpa dig att bli så gott som symptomfri:)https://www.youtube.com/watch?v=OJj0N2NJQYU

Svar: Intressant ☺
Maria