Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, Träning, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, steloperation av bäcken, symfyseolys

April var en skitjobbig månad.

1 april var en toppendag :) Då var jag och sonen och några vänner på skansen. Men eftersom min kropp eg inte hade godkänt det och jag käkade värktabletter hela dagen kraschade först magen och sen fick jag feber och förkylning en vecka.

Min första 60% vecka.

Sen jobbade jag en och en halv vecka sen skadade sambon båda tummarna i en maskin på jobbet och blev opererad och kvar på sjukhuset i Umeå en vecka.

Tack och lov är prognosen hyfsat god och man tror på rörlighet i båda tummarna och viss känsel.

Men utan tummar kan och får man inte göra så mkt, så allt det tunga hemarbetet som han brukar göra för att jag ska slippa hamnade nu hos mig.

Å vi som har vedeldning som enda värmekälla…..

Plus en del sysslor som vanligtvis inte ingår i vardagen, som att duscha sambo tex.

Så helt plötsligt finns det ingen tid för vila eller bakslag.

Alltså har jag fått ett bakslag. Sjukt ont och vill inte äta värktabletter eftersom magen ballar ur och då blir det så svårt att jobba och leva rent generellt. Alltså är det pest eller kolera. Jätteont och svårt att gå och böja sig och röra sig rent generellt, eller lite mindre ont och en kraschad mage. Båda alternativen ger dålig sömn, vakna av att det gör ont eller för att akutspringa på toa.. svårt att välja... 

Thank god för att 1 maj är en röd dag och att det har regnat och blåst hela dagen så man kan ligga still och försöka vila ikapp.

Och jag har packat ner smärtstillande inför morgondagens arbetsdag om det inte räcker med en dags vila.