Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Bara att bryta ihop och komma igen.

Igen! Och Igen och igen…. Och Igen. Å en gång till.

Det är hysteriskt frustrerande att ha ont. Jag hatar att ha ont. Och jag hatar att inte kunna påverka min vardag som jag vill. Jag hatar att ta hänsyn till min kropp. Hela tiden. Det är så himla mycket jag vill göra. Men då måste allting planeras och planeras och planeras. Och hur väl jag än planerar så kan jag inte lita på att kroppen sköter sig. Det är så irriterande att jag tror jag blir galen.

Min läkare fick ett infall och började tänka själv.. Åtminstone tror jag det var det som hände. Han ringde och tyckte att det kanske var dags att skicka mig på ryggrehab och att vi skulle få ihop ett möte med fk, arb.fm och min arbetsgivare för att se vad jag skulle kunna börja jobba med.

En månad efter att vi sågs senast, om jag inte blivit bättre än såhär på ett år, får ett rejält bakslag som det tar en månad att komma ikapp mig efter. Vad tror han eg hänt under mars månad? Den goda fen kom och hälsade på kanske?

När jag sa att fk inte tyckte det var någon idé att ha ett sånt möte eftersom jag fortfarande har svårt att sitta, stå och gå mer än korta stunder säger han: ojdå är det fortfarande så illa. Då kan du nog inte gå på ryggrehab heller…

Så nu ska jag få en remiss till Torstensson (igen) alla fall så får vi se vart det leder.

Bättre lycka nästa gång, eller vad säger man?

#1 - - Johanna:

Åh, lider med dig Maria!
Och vad är det med det här med kvarvarande foglossning och sjukvården!?! Själv blir jag remitterad runt till olika ställen men får aldrig komma dit, remissen bara studsar tillbaka till vårdcentralen som ju inte kan hjälpa och till sjukgymnaster (fjärde på g) som bara vill att jag ska utredas vidare. Gärna, säger jag. Men vem i hela friden ska göra det - ingen vill ju ta emot mig!!! Suck! Är nog lite arg. Men vem ska jag vara arg på...

Svar: Hej! Tack!Ja vem ska man vara arg på? systemet? att läkarna inte orkar bry sig? att ingen vill hjälpa till? att man föddes till kvinna? nä jag vet inte heller.
var har du blivit remitterad men inte fått komma? du får jättegärna svara på mail om du inte vill skriva det i bloggen :) [email protected]
Så... sålänge bryter vi väl ihop och kommer igen... igen då... kämpa på! och tack för kommentaren :) alltid lika trevligt :)
Maria