Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Så var man där igen då.

Status Quo.

Vad ska jag göra nu?

Sjukgymnast 1: Vet inte vi får träna på, du blir ju sakta bättre.

Sjukgymnaast 2: Vi gör den här bassängträningen så får vi se, vi utvärderar efter 10 ggr, och då får du inte öka på eller tjuvträna nått extra. Du måste köra babysteps så är det. Du får inte köra på om det ska bli bättre.

Reumatolog: Träna på du så ska du se det blir bra, du behöver ju inte stressa, det är ju ingen brådska.

Läkare: Jag vet inte, det blir ju lite stiltje nu. Du är ju utredd för reumatism och ortoped är väl egentligen ingen idé, det finns ju ingen här som opererar bäcken ändå. Om det ens går att operera.

Så jag bad att få bi remitterad till Ängelholm. 

 

Döm om min förvåning när jag fick ett brev igår där det står att en remiss är skickad till ortopeden (här i sundsvall) med förfrågan om en betalningsförbindelse gällande bedömning av ortopeden i Ängelholm, Bengt Sturesson.

 

Om ortopeden godkänner det, skriver min läkare en remiss till Sturesson som då går igenom magnetröntgenbider och journal för att avgöra om han kan hjälpa mig.

 

Jag skulle vilja säga att spänningen är ooollliiiidlliig ;)

 

Håller tummar och tår nu så får vi se vad som händer, 2015 kan bli ett spännande år :)

#1 - - Elin:

Bra! Nu börjar det! Jag tänker en lycklig tanke till Sturesson och mina operationer flera gånger varje dag! Nu håller vi tummarna för Dig! Kram Elin http://backenblogg.blogspot.se

Svar: Ja det känns onekligen lite spännande :) tackar för tummhållningar :) Kram!
Maria