Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Varför vet ingen någonting

Varför vet ingen varför jag fick värsta bakslaget just nu?  Jag vet inte, sjukgymnasten vet inte och läkaren vet inte. Akupunkturtjejen vet inte, sambon vet inte, internet vet inte.

Det har varit en hemsk hemsk hemsk vecka. Helt enkelt.

 

För att jag fick bakslag

För att jag fick starkare värktabletter

För att kroppen inte vill återhämta sig

För att jag inte kan hitta nån som helst förklaring till varför

För att jag känner mig helt ensam här inne i min foglossningsbubbla medan alla andras liv fortsätter som vanligt

För att det med största sannolikhet betyder att jag inte kommer hinna bli bra innan augusti

För att läkaren inte vet vad han ska göra av mig

För att läkaren inte tror på vad han själv säger

För att läkaren ger två budskap i meningarna efter varandra

För ingen utom jag tror att jag kan bli bra igen

För att jag snart inte heller tror att jag kan bli bra igen

För att det gör ont

För att det finns så mycket jag vill göra

För att två år inte har räckt

För att jag fortfarande efter två år hatar att vila

 

Jag är så himla ledsen eftersom allt jag kämpar för bara kastas omkull hela tiden.