Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, symfyseolys

Mittimellanlandet

Jag har fått blogg-ångest.

Jag har dels inte stött på så mycket intressant om foglossning/bäckensmärta på sistone. Visserligen har jag inte överansträngt mig i mina försök att leta heller. Sen är det ju det här med om jag ska vara glad att jag är så pass bra som jag är, eller ledsen för att jag inte är bättre.

Det är här jag har fastnat, i mittimellanlandet.

Jag är så himla glad att jag är så bra att jag kan göra saker med familjen, t.ex. äta lunch på ett sommarcafé utan att vi behöver skynda oss för att jag måste hem och lägga mig i flera timmar. Nu är det trevligt, med hjälp av rullstolen kan jag dessutom röra mig lite runt omkring och blir inte fast vid bordet. Det är helt enkelt underbart och livskvalitethöjande utav bara attan. Och jag behöver dessutom oftast bara vila 1-2 timmar innan jag kan GÖRA saker igen.

Samtidigt kan jag inte hjälpa att jag flera gånger om dagen är missnöjd. För jag vill göra mer saker, åka till fler ställen, bada mer, leka mer, planera mer och framför allt vill jag kunna klara mig SJÄLV. Utan att behöva hjälp med allt, allt, allt.

Det är faktiskt svårt att vara nöjd med nuet.

I alla fall här, i mittimellanlandet.

#1 - - Johanna:

Alltså, jag känner igen mig så sjuuukt mycket Maria! Du beskriver det så bra! Glad eller ledsen? Tacksam eller jättefrustrerad... Det pendlar däremellan. Jag hoppas jag får sno "mittimellanlandet" när folk frågar hur jag mår, det beskriver liksom på pricken!
Och snälla, sluta inte skriva...

Svar: Tack! Tack! Tack! skönt att inte vara ensam i mittimellanlandet :) Jag försöker ta mig i kragen, och nu när du ber så snällt ska jag ta mig i kragen :) Ge migsjälv en spark i baken helt enkelt :)
Kram
Maria