Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, steloperation av bäcken, symfyseolys

Tvivlet min sämsta vän

När jag börjar tänka på vad jag vill göra och framförallt när jag gör något som sedan visar sig vara en mycket dum idé.

Tex att hämta lite tidigare på dagis eftersom jag vill det och eftersom jag bokat in oss hos farmor och farfar dom timmarna och dessutom bestämt att det inte blir någon matlagning den dagen. Och det ändå innebär att jag blir utslagen.

Eller när jag bestämmer mig för att städa badrummet som är nånstans mitt i mellan litet och jättelitet och efter att jag dragit fram tvättmaskin och släpat ut tvättkorgen och div mindre ivägensaker inser att jag ändå inte kommer kunna städa det. Varpå jag i ren frustration torkar av tvättmaskinen och sopar och moppar golvet.

Insikten om att jag kommer behöva laga mat är liksom det som bjuder in tvivlet och ångesten och slänger mig i säng. Och alla som har ont och är stressade vet hur bra det går att slappna av i just dom muskler som behövs medan adrenalinet pumpar och ångesten härjar och tvivlet börjar bana sig väg.

Om jag inte är bättre i det opererade benet än såhär nu kanske det inte blir bättre.

Tänk om kliet inte är att det läker utan att det trasas sönder.

Tänk om det opererade benet inte blir bättre än så här.. tänk om nästa operation gör att det blir så överbelastat att jag inte kan bli bra.

Jag kanske är en av dom som inte ens blir bra av operationerna.

 

Vad gör jag då?