Privat Foglossning, PGP, Pelvic Girdle Pain, baekkenloesning, baekkensmerter, bäckensmärta, kronisk smärta, steloperation av bäcken, symfyseolys

Jag Kunde

Tydligen får bakslag även efter operationen.

Det trodde jag inte, jag var faktiskt helt övertygad om att det inte gick.

Att jag kunde få ordentligt ont, absolut, det fattar jag. Men jag hade verkligen inte en tanke på att jag skulle kunna få ett bakslag.

Men det kunde jag.

 

Att öka träningen och samtidigt hjälpa mamma flytta in i sin nya lägenhet var tydligen inte kompatibelt.

Å då vill jag poängtera att jag inte hållt på att lyfta eller dra i möbler eller sånna saker, enbart böjt mig, sträckt mig, stått och gått och burit små saker hit och dit.

 

Det blev en krasch, det tog 6 dagar att få ett bakslag och nu efter 7 ytterligare dagar är jag på halva träningsdosen igen.

Men eftersom jag inte drog i några möbler innan förra kraschen testade jag att dra en soffa idag (nej, inte själv såklart!) så nu är det inte så bra igen.

 Det gör ont som skrutt såklart så det är ju skönt att det är måndag och jag inte ska träna förrän på onsdag igen, och då är det tack och lov armar och överkropp.

 

Sen mina vänner kommer vi till årets händelse!

Jag ska åka bil med min mamma och min son från Sundsvall till Stockholm och fira min mormor som fyller 91 år!

Torsdag till Måndag…. Och jag ber alla bakslagsgudar att hålla sig borta så jag kan få klara av det här projektet och få njuta av det.

Det här är något jag verkligen har längtat efter.

 

Så nu vet ni att man kan få bakslag även ett år efter första operationen. Onödigt att testa alltså, så håll er till det gamla vanliga. Lyssna på kroppen och bla bla bla……

 

Det som är bra är att det är snabbare återhämtning (räknar jag kallt med) Det kommer ta veckor i stället för månader att komma tillbaka till utgångsläget. Å det känns ju bra även om det känns ruttet att det ens gick att få bakslag.

#1 - - Anonym:

Håller tummarna för att det släpper snabbt!! Tycker jag läst om jobbiga bakslag hos andra som gått över fint!! Du är så värd en fin resa:) kram

#2 - - Anonym:

Hur går det? Har du återhämtat dig från bakslaget? Kram!

Svar: Men hoppsan! här har jag inte varit särskilt aktiv på ett tag!Tack för din omtanke! Den värmer :) Bakslaget är avklarat och jag kommer snart med en rapport om mitt stora framsteg. Jag har börjat jobba 2 timmar om dagen :) DET är STOORT!!
Maria